Geen dag zonder koe! - Reisverslag uit Jodhpur, India van Joey en Iris - WaarBenJij.nu Geen dag zonder koe! - Reisverslag uit Jodhpur, India van Joey en Iris - WaarBenJij.nu

Geen dag zonder koe!

Blijf op de hoogte en volg Joey en Iris

20 December 2012 | India, Jodhpur

Na een gezellige afscheidslunch bij Iris thuis was het zover, we vertrokken echt! Eerst met de auto naar Frankfurt en vervolgens met Air India naar Delhi. Dag sneeuw en kou, hallo zon! Delhi airport was nog niet echt anders dan wat we in Europa gewend zijn, maar toen we Delhi steeds verder naderde in de taxi werden de verschillen meer en meer duidelijk. Overal riksha's, tuktuk's, auto's, bussen, honden, koeien en vooral heel veel mensen. Ons hostel was in Main Bazar, de meest chaotische en dichtbevolkte plek in centrum Delhi. Die drukte deed ons gelukkig weinig en wij keken onze ogen uit. Bij het moeizame aanschaffen van een simkaart ontmoetten wij een erg aardige Indische student die ons op sleeptouw nam door de wirwar van straten en ons trakteerde op onze eerste kop Chai. Wij wilden eigenlijk onze reis vervolgen naar het noorden (himachal), maar daar ligt nu sneeuw. Op aanraden van onze friend hebben we tot nieuwjaar een auto met driver (Raju) geregeld. Hiermee ontdekken wij Rajastan.
Op onze route ligt Delhi-Mandawa-Bikaner-Jaisalmer-Jodhpur-Ranakpur-Udaipur-Pushkar-Jaipur-Agra-Varanasi. Inmiddels hebben we de eerste week achter de rug en bevinden ons in Jodhpur. In Mandawa zagen wij prachtige historische haveli's (beschilderde paleizen). In Bikaner liepen op blote voeten door de rattentempel, een ontzettend heilige Hindu-tempel waar duizenden ratten vrij rondkrioelen. Onze voeten zijn meerdere malen belopen, dit brengt geluk! Ons karma was helaas niet goed genoeg, want de witte rat hebben wij niet gezien..
Ons verblijf in Jaisalmer was intens. Bovenop het fort onder het genot van een King Fisher (uitgesproken als King Pisser) spreken wij een jongen van onze leeftijd. Hij was al drie jaar getrouwd met een arranged marriage. Zijn vrouw leeft nog bij haar ouders in de desert village. Hij werkt steeds 21 dagen non stop in het hotel en ziet haar weinig, zijn huwelijk verloopt op zijn zachtst gezegd stroef. In het hotel spreekt hij veel westerse gasten en leert hij over onze cultuur. Naar zijn gevoel bevindt hij zich tussen twee werelden. Hij past niet meer in het 'simpele' leven wat hij voorheen kende, toen hij als jongen geitenherder was. Iets wat wij bij meer jonge Indiers hebben gezien. In Jaisalmer kent het zijn extremen door de grote verschillen tussen het leven met toeristen en het leven in de arme desert villages.
De volgende dag vertrekken we op een non-touristic two nights Camel Safari. Tot ons grote geluk gaan we naar de woestijn op een motor, en in India gaat dat makkelijk met zijn 3en! Het gezelschap voor dit avontuur bestond uit Mister Rocket (Joey's kameel), Johnnie Walker (die van Iris), Isaac (the camelman), Pablo (onduidelijke functie, behalve flirten) en Roju (leerling camelman). We sliepen in het fijne woestijnzand onder de helder sterrenhemel terwijl we vallende sterren tellen. Dit klinkt misschien reuze ontspannend, maar zeker als het donker was hielden we ons vooral bezig met het afweren van de heren. Desondanks hebben we ons waanzinnig goed vermaakt in deze bijzondere omgeving. Heerlijk genoten van het eten bereid op zelfgemaakte vuurtjes, 40 km rondgehobbeld en met zijn 2en lekker warm tegen elkaar aangekropen 's nachts. In de auto naar Jodhpur bereikten we ons hygienic lowpoint: 4 dagen niet gedouched. Inmiddels voldoende emmertjes koud water over ons heengegooid en zitten we hier fris en fruitig in onze 'waskleren' (Iris: afritsbroek en regenjas, Joey: kort broekje en kippenvel).
Wij genieten van onze tijd in India: van alle koeien (van centrum main bazar tot midden in de woestijn), van alle autotoeters en van alle vegetarische prutjes. Hopelijk hebben jullie genoten van dit verhaal, want you happy? Me happy!
Liefs, Iri en Juicy

• 20 December 2012 - 16:20

Jeroen:

Haha supernice verhaal en vet dat jullie echt een beetje inkijk krijgen in het leven van Indiërs. Hygienisch dieptepunt vier dagen niet gedoucht, pfff wat een lachertje, daar mag nog wel even aan gewerkt worden hoor. huphup de rimboe in met je bek en 2 weken geen stromend water!
    Veel plezier X

• 20 December 2012 - 16:22

Eva:

Wat een geweldig avontuur! NU AL!
    En nog zoooveeel mooie dingen voor je! Don't forget the flag ;
    P.S: Aan de ene kant wel mooi dat het plan veranderde. Zo zie je maar weer dat reizen echt GO WITH THE FLOW is!
    (L)

• 20 December 2012 - 16:40

Maud:

Haha leuk verhaal! En dit in één week pas. Zeer noemenswaardige kameelnamen trouwens haha, me happy! Keep em coming!
    X

• 20 December 2012 - 16:48

Chiel:

Awesome! Dat hygienisch dieptepunt gaat nog wel verbroken worden geloof me, maar dat met die ratten is wel heel vet, beten ze niet? Hoe was de sterrenhemel in de woestijn? Het was een van de mooiste dingen die ik heb gezien. Zet m op dames en veel succes met alle mannelijke aandacht daar.

• 20 December 2012 - 17:45

Nikki:

hahaha, toch maar geen vlees/vis gegeten, maar lekker vegetarisch? drinken jullie ook braaf liters cola en een vinger whisky 's avonds?
    het klinkt in ieder geval heel goed allemaal :)

X

• 20 December 2012 - 19:47

Jolanda:

Hartstikke leuk om te horen dat het jullie zo goed gaat. Lekker samen onder de blote sterrenhemel slapen.. heerlijk. Zijn ze daar net zo mooi en groots als in Namibie? Tja, wel altijd oppassen voor die kamelendrijvers he?. Mooie ogen, bruine koppen, gespierde lichamen.. wel goed dat jullie je in hebben kunnen houden! Veel plezier nog bij de rest van jullie rondreis door Rajasthan. Liefs xx

• 20 December 2012 - 19:50

Jolanda:

ehhh.. waar blijven die foto's van die leuke kamelendrijvers????

• 20 December 2012 - 21:37

Richard En Shanna :

Jeej, het eerste verslag is er :) Jullie genieten volop zo te lezen en dat doen wij ook! We lezen vol plezier jullie verhalen en dromen daarbij lekker weg naar onze eigen reis. Have fun!

• 20 December 2012 - 22:39

Daniel:

Leuk die rondreis zo! Iris, ik kom wel even langs om die opdringerige glijer een toek te verkopen! Veel plezier nog voor de rest en hopelijk komt er snel weer een nieuwe update.

• 21 December 2012 - 09:14

Corianne:

Hallo Dames, wat fijn dat jullie goed vertrokken zijn en nu al zo genieten. Het is je dus toch gelukt Joey: gewoon op de bonnefooi weg: Respect! Geniet van alle indrukken en wij genieten van jullie verhalen. Houd die kerels samen goed op afstand hoor. In de krant stond gister nog dat groepsverkrachting in India vaker voorkomt, ik wil jullie niet bang maken, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, vier in jullie geval! Heel veel liefs en een fijn vervolg..............................

• 21 December 2012 - 17:20

Vivi:

Klinkt super leuk chicks! Geniet ervan. Ennum Joe, volgens mij heb je nog geen indiase jongen op je naam staan toch....

• 21 December 2012 - 21:41

Tessa:

Haha heel herkenbaar!!
    Ben echt benieuwd hoe jullie het bij het project gaan hebben. Doe de groeten aan alle nonnen en priesters van me!

• 21 December 2012 - 21:54

Daan En Vivi:

Lekker bezig Joey! Had je geen zin om te gaan snowboarden in de sneeuw daar?
    We hebben trouwens nog wekelijks spierpijn in de bovenbenen door de vele kikkersprongen, alleen kunnen daarbij jammer genoeg niet meer worden opgevrolijkt door jouw talent!

Geniet!

• 22 December 2012 - 10:24

Marijke C:

Wat een boel avonturen in zo'n korte tijd, krijg zo ook zin om India in 1 weekje te doen. Ook de foto's vinden wij erg leuk! Groeten Marijke

• 22 December 2012 - 15:22

Dieneke:

heel leuk verhaal!Jullie vermaken jullie zo te horen wel daar.
    Ben ook heel benieuwd naar foto's!

Geniet ervan!

• 22 December 2012 - 17:26

Sanne:

woow meiden wat vet! wat een wereld van verschil! en wat hebben jullie al veel gedaan in een week joh! ben benieuwd wat jullie nog meer allemaal gaan meemaken, hou ons op de hoogte! kus

• 31 December 2012 - 19:48

Daphne :

Lieve Joey,

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!!!!!

Pas goed op jezelf, ik hoop dat het super gezellig is en dat 2013 een geweldig jaar wordt!!!
    Dat je maar een super reis hebt, met hele leuke en fantastische ervaringen die je je hele leven bij zullen blijven!!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeel liefs van ons allemaal

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Daphne